KOVÁSZ - The slow journal

Kovász, XXIV. évfolyam (2020)

KUTATÓ
Horváth Daniella Dominika – Horváth Dóra
Fenntartható jövő tervezésére vállalkoztunk – Egy diákok körében végzett, több módszertanú kvalitatív kutatás eredményei a fenntartható fejlődés pedagógiájának nézőpontjából

A fenntarthatóság a kommunikáció kereszttüzébe került. Kiemelt kutatási kérdés, hogy a gondolatok ilyen irányú térnyerése miként és mennyi idő alatt fordul át a cselekedet szintjére, akár résztvevő, akár kezdeményező szerepkörben. Tanulmányunkban azt vizsgáljuk, hogy miért épp a fenntarthatóság jelenik meg a legnagyobb arányban egy általunk generált ismeretlen és innovatív szituációban. Mindemellett arra is keressük a választ, hogy ezt a pozitív eredményt a designkommunikáció módszertanának alkalmazása mellett hogyan lehet elmélyíteni és attitűd szinten is úgy hatást gyakorolni, hogy a gondolatok aktív cselekvéssé formálódjanak az oktatási kereteken belül. Több módszertanú kvalitatív kutatásunkat egy saját fejlesztésű workshop sorozathoz kapcsolódóan végeztük, melyet minden magyarországi megyében megvalósítottunk.
 
Kulcsszavak: designkommunikáció, oktatás, fenntarthatóság, általános iskola, otthon

MELLÉKLET

(A kézirat beérkezett: 2020.04.01. Elfogadva: 2020.10.06. Megjelent: 2021.03.01.)
https://doi.org/10.14267/kov.2020e2

vissza pdf_letöltés

A project for planning a sustainable future: Results of multimethod qualitative research among students from the perspective of pedagogy for sustainable development

Sustainability is positioned at the crossroads of communication. A key research question is how and within what time may this type of thinking be transformed into action, and whether through a participatory or an initiating role. In our study, we examine why sustainability is most prominent in unknown and innovative situations that we ourselves create. However, we also seek to identify how to deepen the impact of this in addition to applying the methodology of design communication and making an impact at the level of attitude as well, so that thoughts may be translated into action within the educational framework. In the course of our multimethod research, we present the results of a self-developed workshop series that was implemented in all Hungarian counties.
 
Keywords: designcommunication, education, sustainability, primary school, home

    back download pdf